torsdag 5 mars 2015

marskatt

Dagny Zachrisson
jag tänker inte gnälla, det är lika för oss alla nu i mars, när reserverna är slut och ljuset gäckar oss och visar på alla skavanker som vintern har orsakat. Mycket Snart ska jag tänka på den utlovade helgens värmebölja och jag ser fram emot att sitta på söderläget, i solen, med en kopp kaffe eller en öl, men först ska jag planera inför skolveckan och städa ur hemmaveckans damm, hämta in ved, fixa middag, handla, skjutsa, hämta, orka undervisa och upprätthålla svaga rutiner, och, och, och men klagar gör jag inte!

Där ute går livet vidare, det gäller att hänga med. Eller låta bli.
Svänga på svansen och visa sin vackraste del.
Kura ihop och njuta av stunden. Drömma om en sommaräng.

För snart är ljuset tillbaka och driften att skapa, plantera, så, gräva, plocka in blommor och duka upp frukost på gräset får vänta en liten, liten stund till. Det är som att vara kissnödig; alltid värst precis när en står framför dörren.

Kevin Ayers and Ollie Halsall - May I?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar