tisdag 17 mars 2015

kopplingar

Henri Cartier Bresson
jag hade inte tänkt skriva något idag, jag var alldeles för trött och höll på att somna vid ratten. Ska kolla upp det där. Nå, när jag kommit hem och ätit litet middag började jag leta bilder, litet sporadiskt sådär som jag brukar göra när jag är ledig. Fann åtskilliga inspirerande verk, de flesta jag väljer drar åt surrealismen. Surrealism gillar jag. Ja, så hittade jag till en av mina favoritbloggare, en fotograf som ofta tipsar om bra foton, så även idag.

David Allan Harvey

David Allan Harvey. En ny bekantskap för mig. Jag vet inte varför, eller jo... jag vet varför jag väljer ut bilder. När en bild får mig att dra kopplingar och sätter igång hjärnans minnesbank händer något speciellt med mig, det är som att bli förälskad. Tusen små kemiska substanser rusar till i hjärnan och jag blir lycklig som ett litet barn på julafton. Nörderier, jag vet. Visst är det underbart med en hjärna som vet vad den vill ha. För just nu gör jag vad som helst, utom planerar för utvecklingssamtal.

Henri Cartier Bresson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar