tisdag 4 november 2014

fri tid

jag har några semesterdagar att plocka ut innan uppsägningstiden löper ut om en månad, så då tar jag hand om bilen vars bromsar självklart låste sig efter att jag hade varit på besiktning igår. Typiskt kan man tycka, för på grund av detta missade jag simningen och T sin ridning. Men inget ont som inte för något gott med sig, för tack vare missödet bekantade jag mig med grannarna i närheten som har en mekanisk verkstad och de är väldigt trevliga, ovanpå allt. Och nu när jag inte behöver arbeta som värderingsman om förmiddagarna längre har jag kunnat lägga min bästa-tid på att skriva litet igen.

Jag är fri, fri från måsten och övervakningar, fri från krav och tider. Nu ska jag göra sådant jag vill göra, innerst inne... kanske planera en liten resa. Drömma går ju!

Appaloosa - The Black Crowes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar