tisdag 18 november 2014

det skönaste

jag lovade mig själv att samla ihop minnesbilder som får mig lycklig idag. När jag simmar får jag alltid så fantastiska idéer, det är ingen som säger emot mig heller där jag skvalpar fram i min egen bubbla så idéerna får förbli oemotsagda.

Ett pojkrum i källarvåningen, morgonljus och en låtsat förvånad förälder som stormar in.  
Minnet av ett enfrancs-mynt på min min nakna skinka som fastnat där av värmen från natten. Systern som kommer in. 
Smaken av billigt rödvin på taket i St Germain des prés. Stjärnorna över, stadsljuset under.
En sallad med getost i ett minimal vindsrum i Paris. Lakrits eller ej.
Propellern framför ett soligt fönster i  Londons utkanter, full english breakfast.
En litet skamsen rundnätt motljussilhuett mot persiennerna borta vid skivspelaren, likt en bild av Ola Billgren. Just like heaven
Att sitta nära, bakom, på moped över stock och sten, långt bort mot skogstjärnen. Sommar, shorts.
En trasig tröjärm, lockigt långt hår sittande på en lutande stol vid bandsågen. Doften av snickeri.
En suddig bild inifrån ett buskage i Hoglands park.
En iskall natt på en parkbänk i Oslo, känslan av att allt ordnar sig.
Vedeldad bastu, iskallt sjövatten, whisky och stjärnklart.
Ett fönster mot skogen, rutiga lakan.
En nervös, förstulen hand i min. Gärdsmyg.
Fotmassage och långa berättelser, blickar som säger allt.
Gnistrande snö, en värmande kamin som knäpper. En morgon blir till kväll.
Att få vara liten och oerhört trygg hos en varm och stark kropp. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar