torsdag 7 maj 2015

soundcloud

Ljuden växlar på torpet. Igår kväll hördes grillskratt och åskväder, i morse svarthätta och sommarplanepladder. Nu lägrar sig tystnaden, men bara för en kort stund. T är tillbaka om några timmar och om några veckor kommer P åter.

Jag vill ha en passande ljudmatta för småplocket här hemma. När dörren är stängd är det radions nyheter och datorns musik. I framtiden ska jag ha ett ljusrum för musikanläggningen, jag har börjat samla på mig skivor och gamla fönster igen. Ser framåt. Men när solen skiner och dörrarna är öppna hör jag bara fåglarna.

Det är städdag, och den överblivna soppan fryses in, det diskas och dammas och bakas, och när vädret tillåter kommer jag att sitta med knäna i myllan och få jord under naglarna. Då är det bara jag och fåglarna för en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar