lördag 11 april 2015

torparlördag

i morse närde jag en lös plan om att cykla till ängsmarkerna vid Räfshalen och hjälpa till med vårarbetet, fika och titta på Juskushall, och kanske därefter köra till Malmö och lyssna på ett föredrag, men jag fastnade (som vanligt) med annat och det är jag glad för. Vilket väder! Rosorna är nu beskurna (jag hoppas att de klarar pärsen), och fönsterna på lillstugan, som absolut inte klarar av en sommar till utan färg, har fått sig en skrapa. Som bekant stannar ett enkelt arbete aldrig vid det planerade, för när jag plötsligt märkte att fönsterkittet hade lossnat och började pilla i ett hörn, var det klippt...

Jag tog en kort lunchpaus för att grädda pannkakor åt oss för öppen dörr (en av de genialiska fördelarna med att bo i en skokartong). Hade det inte varit för vännerna som kom på besök från Dalarna, så hade jag förmodligen fortfarande hållit på. Tur en har vänner som påminner en om att det är lördag! och kaffe smakar aldrig så gott som när en håller på med husförbättrande åtgärder. Mycket kaffe blev det.

Fem timmar senare, och stärkt av snickesnack och kaffe, kunde jag återgå till skrapet. Om det inte blir för kallt imorron så åker kittet fram, men det får vädergudarna eller dagens infall avgöra, en vet aldrig så noga.

Miller Anderson - High Tide, High Water

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar