torsdag 9 april 2015

Straight Story

jag tog en time-out idag och alla måsten lades åt sidan för en liten tripp söderöver. Där nere bor en god vän som jag inte har sett på ett tag och vi tyckte att det var på tiden.

Som alltid blev det en absolut onyttig och totalt oromantisk lunch, kryddad med höga gapskratt, mest var det åt vännens nya katastrofala frisyr (han har alltid något nytt på gång och jag saknar takt). Jag hann även häckla honom för den enorma baren han just håller på att bygga framför kontoret. När alla andra river ut, sätter vännen in, det är hans signum. Han är fullständigt galen och den klokaste person jag känner.

Sen blev det en kort promenad runt den überstora, avstyckade gården och så en given titt på hans fådda höns (allt han äger är gåvor, han kan inte slänga något) och sedan kaffe och tre sorters kaka på en solvarm veranda med kaskader av nässelfjärilar och nio gårdskatter som vittnen.

Resan hem tog jag genom det vackraste partiet i Skåne som ligger alldeles hemmavid (jag bor så grannt att ögonen tåras) men hann dessvärre inte stanna till hemma hos vännerna som bor på vägen och som ska få tillökt om några månader. Den turen tar jag med tösen, hon vill absolut ta en jamsession ihop med E snart igen.

Efter en simkväll med tösabiten och nyttigare middag hamnade jag slutligen i schäslongen igen. Fb med vännerna, en bokad resa väntar. Nöjd och glad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar