onsdag 31 december 2014

Et quote


Det mesta är redan sagt, därför väljer jag avsluta året med ett citat av en av mina favoritförfattare.

"Blod flyter, människor lemlästas, elände och förtvivlan överallt och jag bryr mig inte om det. Endast mina egna problem intresserar mig. Ett jordskred har gått fram över min tillvaro och jag sitter ensam och frysande kvar. Det gör så ont i hjärtat. Hur ska jag orka resa till stan och låtsas leva ett normalt liv." [--] "Ett helvetes halvår har jag haft sista hälften av 1944 och grunden under mig skakar. Jag är förtvivlad, nere, besviken, trist till mods, men egentligen inte olycklig. Det är så mycket som fyller ut min tillvaro ändå."

dagboksanteckningar av Astrid Lindgren, skrivna för ganska exakt 70 år sedan


Hejdå 2014, jag kommer inte sakna dig. Men HALLÅ 2015!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar