lördag 20 december 2014

Begåvning

Kerri Greer
det finns några begåvade människor i min omgivning, men de är få, faktiskt. Kanske det beror på mig, att jag mäter utifrån min egen horisont och missar det som är uppenbart för andra, eller så har ordet en innebörd som ett nålsöga. Det ska vara svårt att passera, liksom. När jag läste Niklas Orrenius text om Jeannette Bonnier idag kom jag att tänka på Sanna Björling, som jag lärde känna under året på samma konstskola, jag tror det var 94-95. Henne minns jag som begåvad och blev inte det minsta förvånad över att läsa henne på DNs ekonomisidor några år senare. Jeannette Bonnier är inte heller en person som lätt låter sig imponeras. Hon beskriver i texten sin (dessvärre mycket tragiskt avlidna) dotter som en begåvad person och jag känner igen det, det är inte många jag kan räkna in i skaran men min dotter är definitivt en. Att förstå och resonera kring både mina abstrakta resonemang och konkreta saker, som jag själv har svårt för, kräver intelligens. Jag hoppas att jag lyckas ge henne det hon förtjänar i livet. För allas vår skull, ungar som hon ger hopp om framtiden.

Röyksopp & Robyn - Monument

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar