måndag 15 december 2014

Follow the Yellow Brick Road

men allt är inte kiss-kass. Efter att ha fått spy ur mig galla och tycka rejält synd om mig ett tag i morse, tog jag tag i ett problem och gick och bad om hjälp hos grannen i norr. En björk hade fallit illa under Alexander och behövde plockas bort innan surgrannen i öster skulle undra. Norrgrannen tyckte inte alls att det var en underlig fråga att ställa och gjorde "så som grannar gör" - hjälpte mig att såga ner fanskapet. Jag fick dessutom allt kubbat och klart för klyvning inför kommande eldningssäsong, så nu ligger bitarna på min tomt och sura östgrannen kan gräma sig bäst han vill.

När tösen kom hem gav vi oss till SPAt i Perstorp och hade en skön stund i poolen och bastun, gjorde hårinpackningar och masserade varandras nackar, så som bara vi kan. Det är inte hela världen att be om hjälp, trots allt. Det gäller bara att våga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar