fredag 30 september 2016

fredagsdroppar



jag har reparerat skadan av gårdagens skräckupplevelse genom en ny promenad och en ny bok. Känslan av att öppna en alldeles skinande vit och inbunden bok är sakral, likadant är det att få vandra under alarna intill Rönne. Hjortflugorna förstärkte känslan av att vara älskad på sitt lilla vis, men då jag kommit hem och hängt av mig jackan flydde de genast mot ytterdörrens fönsterruta. Inte ens parasitflugorna vill veta av mig!



nåja. Det är ju ändå fredag så när tösen kom hem tog vi den där efterlängtade fredagskaffetåren under vinrankan och efter ett par kapitel njutbar lektyr om Erasmus av Rotterdam i Gutenberggalaxens nova kom dagens andra regnskur, fast denna gången åtföljd av en mäktig åskknall. Eftersom jag inte tänker köra bil idag så ska jag ta mig en god whisky och tända en brasa och så ska dagen fortlöpa tills den tar slut. Kan verkligen inte tänka mig ett bättre sätt att avsluta veckan på. Inte livet heller, för den delen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar