torsdag 1 september 2016

en röd tråd

Eva Hesse
-Right After-
1969
september och tät dimma, internet strular men Telias tekniker är på väg. Det kommer att ta ytterligare tre dagar, åtminstone, innan jag kan lita på uppkopplingen igen, men på så vis hinner jag göra andra ting än att läsa artiklar om vita kränkta mäns åsikter kring burkinis. Vattnet sinar i brunnen och simhallen har stängt för renovering, så jag har varit hos en vän och tvättat och duschat och uppdaterat mig på det allra viktigaste som har hänt där ute, på internet.

Här hemma lägrar sig lugnet efter morgonrutinen, ute skymtar solen genom allt ljusare dimslöjor och jag har skaffat mig två nya backar som ska fyllas med sommarkläderna. Det blir ett par timmar inomhus med kaffe, sen tar jag min promenad och när tösen är hemma igen kör vi till vännen och får oss litet dusch och god mat.

I tankarna flyter en korsning mellan arbetssituationen, demoniserade kvinnokroppar, praktiska göromål och misogyni. På radio det senaste Trumpistiska uttalandet. Och om internet tillåter: se slutet av Eva Hesse på K-Special.
Snart finner jag den röda tråden igen och kan rida vidare in i solnedgången.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar