fredag 22 april 2016

en prins är död

Prince, denne store lille man som förkroppsligade allt som heter kärlek, värme, närvaro och energi är borta. För som vi vet, är det inte storleken det hänger på.

Han var oemotståndlig. När jag följde med vännerna för att titta på Purple Rain på Klippans biograf var det motvilligt. Jag var rocker och U2-fan och skulle minsann inte ta in detta glittriga, överdådiga, underliga, men jag kapitulerade, totalt. Han var som jag.

Idag vet jag att Prince var en sann arvinge efter flower-power generationen, i honom svävade Hendrix ande, black power, resilience - och allt som har med njutning, kärlek, känslor, relationer och hormoner att göra ryms i hans musik. Hos Prince blandades kön, svett och tårar, ja alla kroppsvätskor, helt utan skam, band eller några som helst gränser. Prince visste att bara äkta glädje kan förändra oss människor, och han gav oss allt.

Tack för en vacker ungdom!

I Would Die For You





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar