onsdag 4 september 2013

status

Inget vatten i brunnen, magbakterie, en pump som nästan havererat, tvätt som vägrar att torka, ingen öppen simhall i närheten, två avslag på en vecka, oro i kroppen. Trött. Små problem är överkomliga problem. 

För så länge jag har min mamma på några mils avstånd, en klok dotter som trivs i skolan, ett fåtal men mycket fina vänner som bär upp mig, ett hem, ved på lut och mat varje dag, har jag det bra. Låt mig bara få klaga en stund, sedan är jag lugn. 

Tredje delen av Top of the Lake. Om kärlek ur olika vinklar och om att ha någon vid sin sida när det brister... Starka scener utan överdrift, vackert så det svider. Och bakom allt agerar den storslagna nyzeeländska naturen majestätisk, sinnlig, förlåtande kuliss bakom de mänskliga problemen. Vad gör allt om tusen år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar