fredag 27 september 2013

minnet

jag hittar den inte, känslan från förrförra veckan jag lovade mig  själv att jag skulle spara i hjärtat och plocka fram, den som plötsligt kom där i bilen hem från mamma, när solen sken och musiken med den vackra rösten spelade. Jag hittar den inte.

Läser, går och går och går och går i vacker natur, lyssnar igenom musikalbum på musikalbum, arbetar intensivt en stund som känns som en evighet, skriver, städar, sysselsätter mig. Lagar mat och har fredag med tända ljus och film ihop med T och katterna. Katterna är oroliga, går runt fötterna och skyndar in i köket i förhoppningen att de kan få en bit till. I glömskan tror de att de inte har fått mat alls.

Glömskan. Jag ser fram emot den, låt mig bara få minnas känslan från förrförra veckan.

Kristian Gidlund, vilken styrka hade inte han! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar