fredag 17 maj 2013

synapser

när man vaknar fyrtio minuter senare än vanligt och tänker att man ändå har lugnet och kontrollen över situationen. Då är man läkt...

T propsade på att vilja åka med skolbussen och jag visste att det skulle gå på en kvart, våra rutiner är gjutna i sten och allt är ju förberett. Så när gröten puttrade tog T fram tandborsten till köket, knöt skorna klart och satte sig. Vi åt i vanlig takt, drack några klunkar skållhett te och sedan gick vi ut och ställde oss vid hållplatsen utanför den vita lilla grinden och väntade på bussen som snart rullade in på vår lilla grusväg.

Jag kände att jag ville dela med mig av detta på fb och avslutade med
Sensmoral: bara korken på tandborsten är ordentligt påskruvad fungerar allt!

nå... kanske inte helt läkt och återställd då då.

Men dörren mot näktergalen står vidöppen och tillsammans med honom och Devendra går jag vidare mot en skön dag. Stressen tar jag nästa vecka, för nu tar jag helg

2 kommentarer:

  1. Najsigt!
    Jag har också utdragna, men dock rutiner, om morgarna. Jag skulle också klara det på en liten kvart och det känns skönt att veta...
    Må din helg bli riktigt, riktigt njutbar!

    SvaraRadera