måndag 13 maj 2013

Alma mater

att göra en resa är att göra en resa i tid och rum, man ställer till det för sig själv och rubbar cirklarna för andra. Allt vi gör får konsekvenser och självreflexioner kan förmå oss att förstå oss själv bättre. Jag undersöker egot igen och tänker på hur mycket jag njuter av att vara på väg någonstans. Jag har alltid älskat känslan av att vara på väg in i ett äventyr. Oavsett mål. Oavsett medel. En resa till okänt mål  eller till ett ställe lika välkänt som min egen ficka kan göras såväl fiktivt som verkligt. Spänningen ligger i att förflytta mig, i att vara herre över min hatt och att klara mig på minimala premisser.
Jag är en äventyrerska, resan är mitt Alma mater. 

1 kommentar:

  1. ja :) det är en skön känsla, att vara karl för sin hatt och äventyrare ;) för vore jag kvinna skulle det kallas eskapism...

    SvaraRadera