onsdag 9 november 2022

punkmark

 

Erwin Wurms, Fat Car Convertible

 Budgetpropositionen visar på regeringens plan och framtid. Planen är att punktmarkera och utradera allt som har med miljöpartiets politik att göra. Utsikten är att skapa så mycket kaos framöver att hårdare tag är det enda som blir kvar. 

Så enkelt är det att sticka hål på ballongen kallad paradigmskifte.

Jag letar febrilt efter en kur, och finner den i samvetet. Jag ser den i kulturen och hos naturen, jag ser ett hopp i alla luckorna som kommer att uppstå. För det är inte bara i budgeten som luckorna finns. Den som letar efter hål kommer bara att se kanter, för den som gömmer sig däri syns skyarna. 

Med en ytterst vag förhoppning om att budgetpropositionen inte går igenom eftersom den skulle innebära tidernas största kapitalförstörelse, så vänder jag mig inåt och ser utåt. Det är dags att mobilisera. 


Nazareth - Hair of the Dog

Ray Charles - Let The Good Times Roll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar