fredag 11 november 2016

på hyllan

Tankar vid en begravning.
När man når punkten där orken tagit slut och man känner att det är dags att lägga fokus på det som verkligen gäller. När människor man har lagt sin tillit på inte har lyssnat utan kör ett eget race. När hjälpen blivit en björntjänst. Då är det dags att lägga saker på hyllan.

Jag är glad att jag har förmågan att vända tvärt om och hitta ljuset på andra sidan, för om man vill se det då finns det där. Jag har ett liv, en fantastisk dotter, ett eget hem och goda vänner som vill mig väl. Jag är frisk, åtminstone fysiskt, och även om jag önskade att jag var mer klarsynt, alltid, och mer rakryggad, alltid, så vet jag att jag är bra. Jag är en bra person, med sunda värderingar och jag har aldrig någonsin skadat en annan människa. Det är i alla fall något jag kan ta med mig in i graven, den dagen det kommer.

Bäste "farbror H", ditt liv har alltid varit ett levnadsmönster och mål för mig. Glädje, njutning, sex och tango, ungefär i den ordningen. Vila i frid.

Bridge Over Troubled Water - P. Simon 
Tide Of Tears - The Parlor Mob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar