måndag 24 februari 2014

borta bra

vägen hem till mitt rum. Rödbo
hemma och fullproppad med intryck! sådär känns det alltid efter en bortavaro, man ackumulerar intryck och känslor och väl hemma bubblar de upp under vedhuggning och hemsysslor. Vi hann med mänger av saker, inte minst träffat goda vänner, ätit gott, tagit slaskiga promenader, gått på vernissage, fyndat på megaloppis och skrattat över livet, universum och allting. Jag hann dessutom med en runda magsjuka men den försvann efter en kväll och natts pärs.

Jag tog time out från saker jag älskar; hemmet, kärleken, katten och hönsen, mitt stilla liv - och vann åter insikten om att jag har det väldigt gott. Nu har jag packat upp och diskat mina loppisfynd, städat och värmt upp huset. Katten ligger på fotpallen framför brasan och radion står på. Solen skiner och tvätten hänger på tork utomhus, snacka om rekord… Jo, det finns några få saker jag önskar lägga till men den tiden kommer. Det vet jag.


Vänner för livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar