torsdag 18 augusti 2016

sommarslutat

som bär

någon gång tar det roliga slut, alltid. Jag har ändå haft smått tur med sommarslutet eftersom vänner som har avlöst varandra sammanfallit med varannandagsvädret, och långkok och förberedelser har lägligt infallit under de mörka och kyligare dagarna. En är allt ett litet planeringsfreak.

Min tonåring har varit på konsert på Loppen med sin "bror",  en av mina gamla gymnasieklasskompisars vuxne son med ypperlig musiksmak (det gäller att sprida sina gracer med omsorg) som vi lärde känna under en konsert i grannkommunen förra året. Jag har sedan biljettköpet i maj varit löjligt frestad att haka på men beslutade mig för att låta detta vara hennes alldeles egen sommarlovsgrej - fast ärligt talat, helt kunde jag inte släppa taget, så jag passade på att glömma hennes pass och fick komma till undsättning i Helsingør där jag mötte upp och samlade ihop ett glatt gäng på hemvägen. Det blev massor av skratt och trams på färjan och i bilen hem, och även om första skoldagen blev seg så har hon fått ett kanonavslut på lovet, precis som jag. Igår dök en gammal vän upp och vi uppdaterade 25 års förlorad tid på mindre än nio timmar genom att snacka, snacka, snacka... som väl är bor vi inte så långt från varandra att det är omöjligt att ses igen om ett nytt infall av snackomani skulle dyka upp, vilket inte alls är alldeles otänkbart.

Snart packar jag simväskan och hämtar tösen på skolan för vår sedvanliga torsdagsrutin, och även om solen har gömt sig idag så känns ett utebad somrigt - har vi tur kommer eftermiddagssolen och bättrar på våra mönstrade baddräktsryggar. Våga vägra höst!


All Them Witches - Death of Coyote Woman



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar