torsdag 25 augusti 2016

Revision


jag sitter i dörrhålet med en kopp kaffe och njuter av brittsommaren och tar in energier från omgivande katter, radioröster, fågellivet, ekorrarna och solen. Första arbetsveckan har avlöpt mycket bättre än förväntat och spänningarna från förra terminen har börjat lägga sig. Kollegan som betygade sina ömma känslor har nu insett att bilden av mig varit en chimär och jag kan återgå till att vara den jag är bäst, mig själv. Min femtonåriga dotter brukar klaga på hur män som betygar känslor kräver att bli tagna på allvar medan kvinnor kan avfärdas som klängiga och besvärliga. Kanhända det hänger ihop med den stereotypa bilden av män som tysta och starka, jämfört med en vek och svag motsvarighet och att män anses ta större skada av en rejektion eftersom deras känsloyttringar är sällsynta och därför ska tas på större allvar? nå, ingen ska ta ifrån mig rätten att vara den jag är om jag så vill klä mig i burkini för att slippa kladdiga blickar eller tala om för mina arbetskamrater och vänner att deras bild av mig och kvinnan är förlegad och bör revideras.

Men, som sagt, nu sitter jag här i min älskade have och har inget annat framför mig än en skön dag, och i morgon blir det en tur till fotofestivalen i Landskrona som jag besökt varje år sedan den startade. Balans och energi, det är fina grejer det.

Spirit of John Morgan - She's Gone
Pax - Sittin' On My Head
The Way We Live - A Candle For Judith

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar