måndag 12 oktober 2015

Den sårade divan

det har varit en omtumlande helg med många intryck och nu har jag väldigt mycket att smälta.

Det är ännu några dagar kvar innan jobballvaret startar, vilket känns som ett halvfullt glas. Mycket att tänka på där med, inte minst sedan jag fick det där varnande telefonsamtalet från en gammal kollega. Nåja, jag ska inte måla fan på väggen, nu har jag garderat mig och tagit kontakt med facket åtminstone, så slipper jag stå ensam igen.
Min gamla chef som nu basar för spritmuseum i Storstaden brukade säga att auktionsbranschen är som en bok av Charles Dickens. Väldigt träffande, på många plan.

Ikväll har jag ett möte i närkommunen, jag har valts ut att representera närområdet i ett nystartat Landsbygdsråd som jag inte lyckades nästla mig ur, och ett viktigt föräldramöte vid skolan strax innan, plus måndagssimningen med T och Å. Men först ska jag värma upp torpet och läsa några kapitel ur Den sårade divan, innan jag tar på mig jackan och kliver ut i naturen. Vem har tid att arbeta?


Balthazar - Bunker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar