fredag 7 december 2018

Förnöjd


 Swooosh! det var november som for förbi. Det går fort nu, kanske beror det på att dagarna liknar varandra, liksom vädret (med några undantag).

Arbetsveckan har varit galen och jag är egentligen alldeles för trött för att skriva men gör det för att minnas och kunna jämföra framöver. Vi försöker arbeta in julledigheten och kommer för första gången hålla stängt över mellandagarna. Därför har vi två auktioner att bearbeta parallellt, på halva tiden. Praktiskt förklarat handlar det om ca 1.500 objekt som ska tas in, värderas, hanteras, beskrivas, fotograferas, putsas upp och ställas ut, på mindre än två veckor. Det är väldigt mycket arbete, men planeringen verkar hålla. Vi vill väldigt gärna övertyga ägarna att det är en god idé...

Jag är alltså väldigt trött, men också väldigt glad. Det har hänt så många bra småsaker på sistone, tillräckliga för att överskugga den där trista incidenten med vattenläckan, eller det som hände med mamma, och allt arbetet. Tösen är lycklig och kär, och i en person som jag ser uppskattar henne. Mina arbetskamrater är kanon och jag känner mig uppskattad. Jag har snälla vänner, och vänliga bekanta, och goda grannar. Jag har mat, en öl, värmande brasa och två loja katter vid fötterna och så är det helg. Vem behöver mer?


Fanfare - Jonathan Wilson
You - Roy Harper/Kate Bush/David Gilmour

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar