torsdag 13 december 2018

Klaga månde Elektra


Veckan är över med pukor och trumpeter. Under natten till igår löpte en traktorförare amok och körde med frontlastare och fullt gaspåslag i vansinnesfärd runt trakten under åtminstone fyra timmar. Beteendet skvallrade om att det med största säkert åter handlade om inbrott på AKEA:s vägmaskinlager i grannens fårhage, därför ringde jag polis kl 02.30. Ingen kom, trots att värdet på stöldgodset översteg 5000 SEK, polisens nyligen uppsatta prioritetsordning, och trots risken att någon fick plötslig påhälsning av en fullt upplyst och vrålande traktor i hemmet.

Som väl var, undslapp jag överraskningar under arbetsdagen och kunde koncentrera mig på sådant som var förberett. Och under lunchen tog jag mig en 30-minuters tupplur i en av schäslongerna. Varför jag inte har gjort det förr? Det undrar jag med.

I övrigt så har jag inget att gnälla över på det personliga planet, jag sov bokstavligen som en stock i natt och idag fick både tösen och jag sovmorgon med lussefika och kaffe efter den obligatoriska gröten. Nu ska jag ägna mig åt att värma upp torpet och vila ut och försöka att inte oroa mig över en absolut katastrofal statsbudget och en framtid där fascismen och kortsiktighet tar rum även i den svenska maktens korridorer. Sverige har blivit fascismens våta dröm, svenskar har ingen tradition av uppror och till skillnad från fransmännen är vi uppfostrade att lyda order och lydigt stå med hatten i hand, nacken böjd och ögonen vid tårna. Den enda skillnaden från bilden av den kuvade bonden är att vi nu har blivit framgångsrika soffpotatisar istället, fjättrade vid kontorsstolen, ögonen fästa vid flimrande skärmar på 35 cm avstånd. "Håll dem trötta och tillräckligt fattiga".

Bad Moon Rising - CCR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar