fredag 21 december 2018

Så ja

grattis!
Jag tänkte krafsa ner ett par rader innan jag släcker lampan för att meddela mig och säga att jag lever. De senaste veckorna har varit intensiva och jag har aldrig tagit färre promenader, men sådant hade jag tänkt ta igen nu. Ledigheten blir mitt livs första långa julledighet sedan skolan. Traditionellt är just mellandagarna bästa tiden för min bransch och det ska mycket till innan vi vågar ta ut svängarna, men internet hjälper oss - såvida inte någon server kraschar. Igår kväll försvann nämligen alla bilder från sidan och vi såg plötsligt framför oss hur ledigheten gick upp i rök. Men idag var problemet fixat, och julfirandet på Örenäs slott blev glatt och uppsluppet.
Tösen hade varit hemma en sväng och värmt upp torpet innan hon drog på fest i Örkelljunga, och sängtemperaturen är nu alldeles lagom för att törna in. Katterna är nöjda och jag är nöjd. Därför avslutar jag dagen före dagen före dopparedagen med en truism: Man får de barn man förtjänar.

Don't eat that yellow snow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar