söndag 1 juli 2018

söndagsnytt

A Room With a View

Idag är det söndag och jag har just satt i mig dagens kopp kaffe. Första anblicken, när jag öppnade kökets halvdörrar, var på gårdagens slit. Där utanför ståtar min tidigare försummade häck som har fått ett välbehövt lyft. Efter ett par års slöputsning hade den vuxit sig så hög att den plötsligt nådde över 3 meter i mankhöjd, därför tog det mig inte mindre än 6 timmar av sågning, klippning, finlir och bortsläpning innan jag var helt slut och häcken trimmad. Lägg då ovanpå detta att jag under fredagen hade gäst hemma på grillafton med champagne, något som urartade i att alldeles för vidlyftigt plocka fram likören till desserten och whiskyn till cigarrerna. Vojne. Men vore det inte för dessa energitillskott hade jag kanske inte fått häcken klar heller. Hela räckan på 30 meter har alltså tagits ner ca 1 m och kraftigt minskats i omfång, men därefter kunde jag ta mig ett gott kvällsdopp i gölen och sova gott på bästa kudden. Idag blir det repris på cykelturen till utebadet och sen, mina vänner, kommer tösen hem efter 3,5 veckors turnerande. Längtar!

Today - Jefferson Airplane 
Comin' Back to Me

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar