tisdag 1 augusti 2017

kärlek är vad kärlek gör


 Första augusti och första riktiga semesterdagen har varit ljus och glad. Efter att ha slitit med två bokhyllor igår och blivit fruktansvärt nöjd med arbetet, tittat på en favoritfilm och tagit mig en stadig whisky innan läggdags, kunde jag sova djupt och lugnt. Så lugnt och djupt sov jag att jag inte vaknade förrän klockan var halv tio, så starten blev litet abrupt eftersom jag skulle få vänner från Göteborg på besök runt lunchtid. Det blev ändå tid för städ och brödbak och litet läsning i dörrhålet innan de anlände och vädret höll sig i skinnet hela tiden. Ja, faktiskt så varmt blev det att vi fick flytta utemöblerna till skuggan. Efter tre timmars snack om gamla minnen och nya reste de vidare och jag avslutade boken och påbörjade nästa, allt medan tvättmaskinen gjorde jobbet och molnen tornade upp sig. Jag fick hänga tvätten inomhus.


Nu ligger jag och njuter av doften av regnet och av utsikten över en tom bokhylla som snart kommer att fyllas med mängder av vackra ord. En middag är intagen, en öl har släckt törsten, fötterna är uppe på högen av kuddar i schäslongen och jag lyssnar på musik som gör mig på gott humör.
Tankarna på det som hände denna dag för exakt tre år sedan är ständigt närvarande men känslorna är under kontroll. Tiden, vad jag älskar den.

CRB - Good To Know


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar