lördag 13 maj 2017

Spirande

Lotus
jag pausar en stund i solen. På sträcket hänger första mattan, en rabatt runt huset är färdigpetad, jordgubbarna frilagda, och så har jag tagit en runda med bilen runt grannorterna för att leta efter tändstift till gräsklipparen. Det negativa resultatet resulterade i att jag istället får se gräset växa ett tag till och titta på mattan som torkar. Det är verkligen varmt nu, vilken tur att det fläktar.

Under veckan har det hänt saker igen. Min arbetsplats har under torsdagen varit med om ett beväpnat rån. Det var en oroad exkollega som kontaktade mig och berättade, själv var jag ledig den dagen. Jag ser framför mig hur mina kollegor under pistolhot har blivit tvingade in genom hela lokalen för att därefter, under fortsatt hot, försöka öppna kassaskåpet. Det var kanske här som min ene kollega blev av med sin tand, som det står i tidningens uppdaterade rapport. Synen är overklig, det känns som en episod ur ett kriminaldrama från 1900-talet. Jag tänker på en av mina kvinnliga kollegor som är syrianska och undrar vad hon har fått uppleva, vilka trauman bär hon med sig. Vad händer i hennes huvud, just nu...

Men även goda saker har hänt under veckan, såklart. Relationen har djupnat och tagit en ny vändning som jag uppskattar väldigt mycket. Skeenden som gör att jag kan förändra mig och se mig ur helt nya perspektiv är väldigt nyttiga. Det är så lätt att fastna i sin lilla bubbla... För ur det som är ruttet och mörkt kan det vackraste och starkaste spira. Jag tror på det, fullt och fast.


Midlake - Acts Of Man

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar