tisdag 7 juni 2016

Good Life



två pers på kontoret kunde ha varit katastrof om det inte vore för att vi har kul ihop. U och jag spelade musik för varandra, tog hand om kunder och skrev in det som fanns. Däremellan har vi druckit kaffe och sorterat, städat och haft det rätt lugnt... de dagar chefen inte är på arbetsplatsen är den en semesterort - trots att vi arbetar för lönen. Pay peanuts, get monkey, som en gammal kollega på Buckan brukade säga. Jodå.

Det blev ingen date inne i Malmö, O blev försenad på mötet inne i Köpenhamn, så jag kunde ta mig hem till vanlig tid och i köket stod tösen och lagade mat! en blir bortskämd.

Efter en gudomligt god tortilla och gårdagens sallad tog jag min lilla rygga och traskade till gölen. Ett par varv runt sjön och promenaden i solnedgången gjorde att det kändes som om jag aldrig hade varit på jobb. Så enkelt det är att leva gott...! och på den lilla grusvägen förbi raggargrannarna försökte två gubbs i svettiga linnen rulla ner en åkklippare från ett släp på en gammal innerdörr. Jag tog inga bilder men lovade att hålla en tumme.

CCR - Up Around The Bend
Circles Around The Sun (Neal Casal) - Hat And Cane

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar