lördag 12 mars 2016

Freedom

jag har lärt mig älska de här dagarna av total ledighet, då tösen är på äventyr på annat håll och inget står på agendan. Lång frukost, kaffe, läsning och lång promenad. Idag sken solen och det blev min tur att höra sånglärkan som drillade så fint från ett hygge intill skogen. Trana, nötväcka, talgoxe och blåmes litet varstans och från ovan granet ropade korp och duva. Och dottern tyckte sig höra lövsångaren från bussen i veckan, men nu är det inte långt kvar.

Här hemma tvättas det och packas inför resan om några dagar. Jag skrotar runt och dricker ur resterna av födelsedagsvinet, äter upp resterna av fisksoppan och eldar i vedspisen. Lyssnar på musik. För varje låt jag hör tänker jag att den, den låten ska jag berätta något särskilt om, så kommer en till, lika bra och på så vis löper timmarna. Jag slösar med tid och känner mig rik. Och i morgon ska jag träffa kollegan för en värderingstur uppåt landet. Det blir musik från bilradion och långa samtal utan avbrott, lunch på okänd ort och väldigt mycket söndag.

GUD vad jag älskar livet!


Jefferson Airplane - And I Like It
Humble Pie - Bang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar