fredag 12 februari 2016

Don't Dream it's Over



Jorge Mendez Blake
"The Impact of a Book"

det var mycket drömmar på fejan idag. En av de bästa saker jag vet, och som bara kan hända i sociala nätverk, är när folk börjar jämföra och kommer på helt oväntade sammanhang.
För en gång skull kom jag själv ihåg nattens dröm och nattens gemensamma nämnare handlar bl.a om droger och dresscode.

Vännen JL fick besök av Efva och Eva med hela familjen av katter, ungar och bebisar, så mjölken tog slut till frukosten. På mjölkshoppingrundan snattar hon Ebba Witt Brattströms bok om kulturmannen på Länsmuseet där hon hamnat, stoppar den vackra boken i fickan på morgonrocken och far vidare genom ett vindlande italienskt landskap, där hon ser barn åka snowracer på banor utan snö. Hemma hade Efva fått en hudsjukdom, mjölken hade glömts på Länsmuseet men tack och lov hade hon kommit ihåg vinet.

Själv drömde jag att jag blivit kidnappad men lyckades rymma efter att ha klagat över kanylfobi, och gick ut för att snyta lilla näsan. I vinröd plyschmorgonrock och fluffiga morgontofflor (klassiska saker att ha på sig vid kidnapping) smyger jag ut ur ladan, genom det höga daggvåta gräset, forcerar en öppning i staketet, och via grusvägen tar jag mig till närmaste bemannade byggnad där jag förklarar min belägenhet och bemöts utan vidare förvåning - "så det var DÄRFÖR han inte var ute och pinkade idag". Där vaknar jag.


Crowded House - Don't Dream it's Over

Procul Harum - Song For A Dreamer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar