lördag 20 oktober 2012

det minsta är gott nog

idag hade jag inte planerat något alls utan tänkte ta dagen vind för våg och utgå från T och om hon skulle vara scout eller inte. Det blev hajk och jag fick mig en fridag. Åkte till mamma oanmäld och hon blev jätteglad. Vi tog en runda runt Åsljungasjön och sedan ville brorsan ut och plocka svamp med lilla Livet så vi möttes upp vid Lärkesholmssjön och mamma visade finaste kantarellstället. Jag har aldrig sett så mycket kantareller och jag som brukar kalla mig kass på att hitta svamp... Efter en ärtsoppa i mammas kök och dusch i världens bästa vatten åkte jag hem och nu sitter jag här med en sprakande brasa och två nöjda katter. Jag funderar på att ta mig en whisky och se fortsättningen på Torka aldrig tårar på SVT play men jag får se, det fanns en del roliga meddelanden att besvara, kanske jag avslutar dagen med en bok istället.

Härligt med en dag utan planeringar, utan brasor, utan matlagning, utan måsten. Så härligt.

3 kommentarer: