torsdag 31 december 2015

A la vôtre!



Hoppas att alla får ett Gott slut och går en vacker, ljusare och justare framtid till mötes.
2015 utvecklades för egen del till det som jag önskade för ett år sedan: tyst, lugnt, med mycket tid för tankar och grubblerier. En får akta sig för vad en önskar sig...

Jag går in i det nya året med en hel del lösa linor, och med tanke på det så kan jag meddela att telefonledningen åter kopplades upp igår. Döm av min förvåning när jag upplevde att det sista jag hade förväntningar på faktiskt infriades. Däremot har en tristare utveckling skett på närmare front... Trist och trist förresten, för en gångs skull har jag satt ner en fot och där ska den stanna. Nog nu.

I det nya året ska jag vara noga med att vakta mina gränser. Om ett par månader släpps den person som slaktade mitt liv i stycken fri igen, efter 1,5 års slapphänt övervakning, och det gäller att vara förberedd. Och pappan ska visa vem som är viktig i hans liv. Kärlek innebär så mycket mer än presenter på julafton. Tycker jag.

Så med detta årets sista bittra inlägg säger jag Gott Nytt År. Nu tar jag på mig finstassen och med tösen i hand seglar vi till ett ställe där elden aldrig falnar och kylen alltid innehåller choklad och en flaska fin champagne. En flicka behöver godis för att överleva.


I Want Candy - The Strangelovers original från 1955


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar