torsdag 14 november 2019

influenser


Det är sex dagar nu sedan influensan tog ett järngrepp om min kropp och hjärna. Bara tre dagar kvar.

Blev inbjuden till en ny musikgrupp, och den passar mig nog. Med bara trettio inbjudna går det att hålla koll på flödet. Grupper som flödar över blir som en bångstyrig deg, och det är alldeles för svårt att hitta rätt på russinen.

Jag eldar och läser, eldar och läser. Dricker te, hinkvis, eftersom kaffet smakar illa och vattnet som jag hämtar utifrån är för kallt. Under veckan som gått har jag ändå gjort en intervju utomhus, lämnat in bilen på service och däckbyte, och så har jag fuskat med motionen för att undvika den annars förestående och ökanda åkomman rumpveck. Hängröv gör ingen människa glad.
Nu hostar jag och rosslar, igen. Det är så tråkigt att till och med facebookflödet verkar upplyftande.
Jag är en true sucker för elände.

Townes van Zandt - Lungs
Waitin' Around to Die 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar