torsdag 22 februari 2018

Girl on a Swing

Denna veckan har den meteorologiska våren inträffat på flera håll i Skåne, och även om det ännu är minusgrader hemma så känns det faktiskt som om vi är på rätt väg igen. Dagarna har blivit ljusare, inte minst gör det lilla snötäcket sitt till för att vi ska känna oss litet gladare till lynnet, och idag skiner solen! Förra veckan hörde jag koltrasten sjunga från badhusets tak inne i Klippan, och igår såg jag lärkorna över fältet, på vägen mot jobbet. Ja, det är ljust när jag kör om morgnarna och skymningsljust när jag kommer hem, och att tända brasan känns nu mer mysigt än det 'måste' jag har känt hittills under februari månad.

Idag har jag varit ute i solskenet, lyssnat på skön musik, och läst artiklar som inte är låsta. På grund av alla betalspärrar har jag fått reducera mitt artikelintag rejält, och jag har även gått över till att lyssna på P2 i bilen till arbetet. Det känns riktigt skönt att slippa höra mer än de nyheter jag får från morgonradions P1 faktiskt, dessutom har jag fått chansen att vidga mina musikaliska vyer. Min fotokollega, som är några år yngre än jag och som jag känner sedan förra arbetsplatsen, lyssnar alltid på musik under arbetspasset, och jag som sitter i ett litet bås intill får ta del av och även bidra en del till bredden som streamas ut, ibland även till kundernas höga nöje. Det blir ofta väldigt trevliga samtal kring just musik, och så ger vi varandra tips om läsning och konserter mellan varven. Chefen är som han är, som väl är är han mest ute och reser (på alla tolkningsbara sätt) och personalen reder sig bäst på egen hand.

Jag fick goda besked från sjukhuset igår, och det bidrar till lättnaden. Tösen är på semester hos sin pappa och har det gött, och till helgen blir det en kultur-tur till grannlandet ihop med några vänner. Jag trippar framåt, med hjälp av musiken går det som en dans.

Kevin Ayers - Girl On A Swing 
Eleanor's Cake (Which Ate Her) 
Thank God for a Good Sense of Humor

The Last Interview with Kevin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar