torsdag 6 december 2012

galet


Galenskap gör mig glad. Så tänkte jag börja dagens lilla text. Den handlar om småsaker i vardagen, om plötsliga infall och om modet att våga göra bort sig, att veta vad som är fel och ändå genomföra det mot allt som anses vettigt och förnuftigt. Detta handlar om att vilja och drömma, om att älska och vara en passionerat hängiven nörd, om att kunna vända sig om och se tillbaka på det som varit och tycka att det gick väl rätt bra detta, trots att andra skulle tycka att det mest liknar ostrukturerat kaos. Det handlar om rätten att få vara människa och att älska det, att vara glad att man föddes i ett land som tillåter fria tankar utan att riskera repressalier och att inse att man är en på miljonen.

 Jag avger aldrig nyårslöften, jag är rädd för dem. Men en sak vet jag, jag är på rätt väg - oavsett hur de gångna veckorna, månaderna, åren har sett ut. Jag älskar livet.

Damnation – Back to the River

2 kommentarer: