söndag 20 augusti 2017

A modest blaze

regn ute, regn inne, dock inget regn i sinne
Om jag hade varit fatalist skulle jag sälja torpet och flytta in till en hyreslägenhet efter sommarens alla missöden, men jag tror inte på ödet. Efter att ha fått gnälla av mig och fått litet sympati på nätet kan jag lämna morgonens upptäckt av ett läckande badrumstak och den trasiga varmvattenberedaren bakom mig. Det är sådana saker som händer med hus. Jag har ringt en rörmokare som förmodligen har söndagsledigt efter att ha ätit kräftor, som normalt folk gör, och avvaktar svar. Innan dess ska jag njuta av mitt hem som ser fantastiskt ut i sin nya skrud, och av doften av grytan jag komponerat inför kommande vecka, och av det alldeles nybryggda kaffet, som smakar som allra bäst när det åskar och ösregnar.

Låt oss hoppas att rörmokaren inte ringer just när vi är på kalas ikväll, och att tråget, som jag med en väns hjälp fick in under varmvattenberedaren, inte är överfullt innan jag har kommit hem.
Annars kan jag berätta att jag var på loppis med en god vän igår och gjorde litet onödiga tillskottsfynd. Gamla Agent X9 har jag synnerligen svårt att hålla mig ifrån, särskilt när Modesty (mitt alter ego när saker åter går att se i backspegeln) är med. På torsdag får jag besked om jag har någon borrelia värd att åtgärda, och innan dess ska det arbetas litet. Fortsättning följer.

Egot dagarna innan det demolerades 2014. I jämförelsen är litet läckande rör inget att gnälla över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar