tisdag 20 juni 2017

Torpinnan har ordet

morgonstjärnan
fem år som torpinna. Fem år går fort och man hinner med en hel del. I går tog jag mig i skinnet och skrev det där mailet som har dröjt alldeles för länge. Styrkt av orden jag fick som svar beslutade jag mig för att köra till jobbet och slippa sitta hemma och deppa ihop. Och det blev en ganska bra arbetsdag, ihop med vänliga kollegor och känslan av att få tillhöra en viktig gemenskap. Och hemma fann jag två brev från vänner och en lapp från T som också påminde mig om att jag inte står ensam. För det gör jag inte. Jag har världens vackraste vänner och det ska jag försöka att aldrig någonsin glömma igen.

Rikedom är att påminna sig om allt man kan förlora. Styrka är att våga vara liten och ömklig och futtig. Mod är att vara den som säger förlåt. Respekt är att ta emot ursäkten.

nattviolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar