lördag 28 november 2015

så blött


det är lördag och jag har sovit länge, tänt en brasa och satt på överraskningsmusik från en väns playlist. Veckan har varit grå, med sina promenader och praktiskt hemarbete. Harar, massor av rådjur, korp och en och annan gärdsmyg. Hönskok, vedintag, städning, simning, läsning av artiklar följda av förfärade utrop. Det mest upplyftande var väl att känna igen platsen från ett foto taget av en fotografvän, sådant gillar jag, och så frågesporter.

Fy fan va trist. Ska man vänja sig vid detta nu?

För inte så längesedan raljerade jag om hur litet tristess det fanns i mitt liv, men nu verkar sanningen ha kommit ikapp mig. Jag har lyft locket på Pandoras ask, börjat längta.
Faarligt, som Kamaji skulle ha sagt.


The Preatures - Two Tone Melody

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar